poniedziałek, 25 marca 2013

tytułem wstępu

Celem moich publikacji jest podzielenie się doświadczeniem oraz wiedzą w zakresie praktycznych zagadnień w zakresie spółek handlowych.
 
W trakcie dotychczasowych 10 lat, w czasie których zajmowałam się kwestiami stosowania przepisów o spólkach przekonałam się, że wyjaśnienia najważniejszych niejasności i wątpliwości praktycznych próżno szukać w doktrynie czy orzecznictwie sądów. Bogaty dorobek piśmiennictwa bowiem skupia się głównie na problemach naukowych pomijając przy tym w wielu aspektach, może mniej doniosłe z punktu widzenia teoretyków, lecz dużo bardziej istotne na co dzień dla praktyków zagadnienia.
 
Prawidłowość tę można opisać może nieco złośliwą, lecz popularną wsród adwokatów i trafną naszym zdaniem zasadą, zgodnie z którą: tam gdzie zaczyna się praktyczny problem, kończy się komentarz.
 
Mam nadzieję, że przedstawiane przeze mnie problemy, z jakimi stykam się w swojej pracy adwokata będą wskazówką dla poszukujących wiadomości na temat spółek, a może również skłonią do dyskusji lub wymiany informacji.
 
Moje posty kieruję nie tylko do profesjonalistów, ale również do wszystkich innych osób, w tym w szczególności do przedsiębiorców, zainteresowanych funkcjonowaniem szeroko rozumianych spółek handlowych.
 
Zaznaczam jednak, że treści przeze mnie prezentowane nie mają na celu zastępowania fachowych porad prawnych udzielanych zainteresowanym w konkretnych stanach faktycznych i nie powinny być w ten sposób traktowane. Nie aspiruję również do rozwijania doktryny prawa handlowego. Moje opinie mają stanowić jedynie przegląd bieżących wątpliwości i rozbieżności, a czasem również trendów w stosowaniu przepisów dotyczących spółek handlowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz